Wednesday, August 11, 2010

Terpesona...

Bulan Ramadhan sudah pun bermula. Umat-umat Islam bertungkus lumus untuk kerjakan ibadah sunat pada bulan yang mulia ini. Terutamanya untuk mendapatkan malam Lailatul Qadr (Betul keww spelling tuu? huhuu).

Tapi.. Kebanyakannya tak ramai yang melakukannya. Terutamanya melakukan solat Tarawih. (Hehe, aku pon sama ! :P) Ada yang sengaja tidak mahu pergi dan ada yang sibuk dengan kerja. (Mine's alasan lain ya ! ^_^)

Orang-orang zaman sekarang ni lain sikit. Solat 5 waktu pun cerewet. Ada yang sanggup solat last minute dan saja-saja tinggalkannya. Especially bila time at sekolah. Ada jugak pelajar-pelajar perempuan yang pura-pura uzur. Bukan itu sahaja.. Lelaki pun tak solat ! (bukan buat-buat uzur..) Diorang ada yang menyorok dan ada yang kata sibuk menolong cikgu,, padahal tak ponn..

Hmmm.. aku terpesona dengan sorang mamat ni. Tabik giler ! Rajin melakukan solat tarawih. (Orang bujang memang ler tak busy.. Tapi tengoklah mamat-mamat bujang sekarang.. Diorang rajin keww? ^_^) Huhu, aku baru sahaja mengenali mamat ini selama sebulan lebih.. (Agaknye laa.. Tapi dah jumpa pada tahun lepas !) Dia ni mualaf..(Baru masuk islam) Tapi rajin ! Huhuu,, kagumnyeeee ! (Tak macam aku.. Mak suruh, baru nak buat.. Ataupun bila ada exam, etc. buat solat hajat jerrr..)

Sepatutnya, orang-orang yang naturally born in Islam kene mencontohi. Buat malu jerr.. Mengalahkan orang yang baru join pulak.. Apa nak jadikk manusia zaman sekarang ni? (Hehe, Aku pun same ! Aku taw laa..)

Hmmm.. okeylaa. sampai sini jerr. sebenarnya banyak lagi nak citekan pasal mamat tu. Tapi takut bila mamat tu terjumpe blog ni, kembang teros dijadinye ! ukeyyy, bye !


No comments:

Post a Comment