Thursday, June 17, 2010

C.I.N.T.A


    "Aku tak percaya cinta!" Mula-mula aku kata sebelum aku merasainya.Sebelum aku melangkah ke dunia remaja,aku memang geli dengan jiwang-jiwang..Sekarang ni,memang benar-benar kali ini aku merasai perasaan cinta kat seseorang tu..

  Memang indah masa pertama kali aku merasai apa itu cinta.(Aku ni geli eik? jiwang habes!) Berdebar-debar aku bila menghadapinya.Bila tengah dilamun cinta,macam-macam jadikk.. Well,nak dengar pengalaman aku masa dilamun cinta buat pertama kali? :-
1.Asyik obses
2.Diriku berubah
3.Aku membodohkan diri aku
4.Menggedik bila kat depan dia
 (hmmm.. tu je kot agaknye.)

  Tapi.. Bila everything's over,kenalah tabah.Sebab tu lah bila tengah dilamun cinta ni kena berhati-hati cket.Macam aku,hampa bile kena reject dengan orang yang aku overly love.Dah hampa tu,aku sanggup mengundurkan diri aku.Sampai dapat no. yang hampehh dalam mid-year exam.(Grrrr! Ni semuanya salah kau!) Rasa moody dan frust memanjang.. Tapi,kita tak boleh salahkan orang tu.Ni semuanya salah kita.Kebodohan kita sendiri... Fikirlah semula.. Dia takde buat apa-apa pun.. Self's fault.

  Aku sedar betapa bodohnya aku.Macam lah mamat tu sorang je ada kat dunia ni.Masih ada ramai lagikk,, Aku ni pun baru je 13 tahun.(Lainlah kalau dah tak panjang umur lagi..) Masih ada banyak masa lagi! Betul tak cakap aku? Kita akan jumpa orang yang lebih baik daripada yang lepas..

  Hmmm,aku pelik betul dengan orang yang kat luar sana... Sanggup bunuh diri kerana cinta.Kalau bunuh diri tu ingat pakwe/awek ko kesah ker? Hmph! Mensia-siakan je.. Apelaa..

 Mulai hari ini,aku akan tabah dan tidak mudah terpedaya dengan cinta. Aku akan berhati-hati! Korang kat luar sana pun sama gak tau! ;DD








  

No comments:

Post a Comment